onsdag 25 april 2012

hemnet, nej tack

Jag är löjligt förkyld. Men ska ej gräva ner mig i detta faktum, att läsa om andras sjukdomar är inte speciellt kul.

Dagen ägnas åt att packa ner bohaget i lådor, hemmet ska säljas pronto. Tre månader tidigare än beräknat! This means att vi ska måla, homestajla och byta ut de tavlor som kan tänkas verka stötande för eventuella köpare. Bröllopsfoto över sängen kan visst signalera att här har det legats! Och det vill folk (köpare) helst inte tänka på. Detta ska ske inom en vecka. Sedan är det Mallis och sedan är det fotografering och heeeemnet.

Jag avskyr tanken på att vårt hem ska ut till allmän beskådan. Alltså hatar. Missförstå mig inte, jag älskar vårt hem. Tycker att vi har det jättefint. Men jag vill inte bjuda in grannar och annat nyfiket folk till en rundtur. Det är ju PRIVAT! Vill inte att de ska följa budgivningen och tänka att det där gick ju inte så bra, eller herregud vad de får pengar.

Hade hoppats att vi skulle kunna sälja innan hemnet, eftersom vi haft lång tid på oss. Mäklaren trodde det, har många försäljningar i området och skulle tipsa de som inte vann. Men så vips blev inflyttningen i det nya huset ändrad och vi ska sälja före sommaren och inte efter. Hell.

Inga kommentarer: