onsdag 12 december 2012

nedräkning

Barnmorskebesök i morse. 32+0, det tar sig. De senaste fyra veckorna har rusat fram. Tänk om de första veckorna hade gått lika snabbt? Nu har jag en ynka skoldag kvar och ett ynka inplanerat möte innan jag går på ledigt och bebisväntan. Det känns fantastiskt. 

Vi pratade om bb-tid idag. Som omföderska brukar man vara kvar en natt. Frågade om besökstider och får A komma dit, så här mitt i infektionsperioden? Han får komma dit, "han får till och med vara med under förlossningen om partnern tar ansvaret". Tårar. Äntligen en plats, bortsett från min egen arbetsplats, som fattar vart fokus ska ligga. Men nej, A ska inte vara med under förlossningen. Men i mina drömmar, då när bebisen kommit ut till oss och allt har gått så där rosa-bra, då kommer också A till bb och så är vi där och trimmar in oss alla fyra. Tänk om det blir så.

Inga kommentarer: