onsdag 7 mars 2012

att bli ledsen av ett positivt graviditetstest

Sist jag tog ett gravtest följde vi upp det på precis samma sätt som vi gjorde med A: Tog glada självporträttfoton med V-tecken, tänkt till bebisens album. Jag raderade bilderna från G:s mobil igår.
   
Jag tog ett nytt test inför läkarbesöket i fredags och det var fortfarande positivt. Men det är ingen bebis därinne, det är helt tomt. Alltså, ur missfallsaspekten så är det bra att det var tomt. Inga "rester". Rester efter vår lilla, lilla. Vad sorgligt det är att allt är nerspolat och klart.
  
Vi får inte börja om innan hormonerna är ur kroppen, och det går så låååååångsamt. Nästa vecka blir det blodprover igen, och det känns som om jag inte gör annat än blir stucken.



I övrigt håller jag på att hämta mig efter en krävande jobbvecka. Jag har jobbat intensivt och jag har behövt använda varenda hjärncell och ja, jag har gjort det riktigt bra. Känner mig stärkt och stark och slås av vilket fantastiskt jobb jag har. Helgen bjöd på strålande sol och livet på landet med mina älskade, älskade killar.

1 kommentar:

Saga sa...

Jag ryser när jag tänker på hur bra du är på din position. Helt perfekt tänker jag!

Hoppas hormonerna sköljs ut under ledigheten och att solen ger dig all kraft och värme du behöver.