fredag 1 juni 2012

Välkommen juni (alternativ rubrik: citronmelissen gjorde inte sitt jobb).

Äntligen, äntligen är den evighetslånga maj slut. Förstår inte vad vi har hunnit med grejer den månaden. Tror att jag, bortsett från den ljuvliga veckan på Mallis när vi inte gjorde något annat än njöt, samordnat tusen grejer, plus blivit gravid, plus inte sålt vår lägenhet med allt vad det innebär av oro och långa dagar.

första bilden på familjen:
"vi håller varandra i handen"
För nej, den ligger fortfarande och pinar mig på hemnet. Två intresserade kvar, men de har sina egna hem ute till försäljning och har inte fått dem sålda = kan ej buda på vårt. Detta samtidigt som grannen ovanpå -hurra! de separerar efter tre år av bråk!- lägger ut sin lägenhet 5000 kronor* under vår. G:s första reaktion: skönt, då kan vi sälja utan dåligt samvete. Har faktiskt funderat på om dåliga grannar kan rymmas under klausulen "dolda fel". Nåja. Nu är plan B sjösatt. Vi har rejält utrymme att sänka vårt pris och det gjorde vi idag. Ytterligare en dryg vecka av närapå outhärdligt långa dagar. 

Hoppas jag i alla fall. Så att den inte avbryts mitt i. Veckan som kommer blir otäck. Den motsvarar den då jag fick en blödning och sedan tampades med hemska blodprover och sedan veckan därpå bläbläblä missfall.

Well. Bra grej: katten inbokad hos tandläkare. Verkar vara ett överkomligt pris. Lättnaden i det!



*sweet jeses vad larvigt. 5000!?

Inga kommentarer: