fredag 31 augusti 2012

min mage är din mage

Sista natten i lägenheten. Flytten pågår för fullt och åh vad det känns bra! Bortsett från att grannen har ställt upp tre bokstäver i fönstret mot gatan: K Ö K. Gud vad jag tycker att det är töntigt.. Ska inte falla in i carpe diem-fnisset, (i G:s hemstad är det den i särklass vanligaste tatueringen, skulle gissa att sen bärs av cirka 10% av folket under 40) men jag ger mig faen på att det finns minst ett väggord och minst en tribal i hemmet. Nåja, time will tell. Det är i alla fall barncyklar på varenda tomt, roligt!
 
-
Igår var den stora gamla grannar gratulerar-dagen. Jag fick klapp på magen och mitt förvånade svar på grattiset var "varsågod". Hade glömt bort det här med att magen blir allmän egendom, men verkar inte ta illa upp den här gången heller. Skönt. En annan granne log så brett och sa att hon minsann funderat på om inte vi ville ha fler. G:s reaktion: "Tänk att hon sitter och tänker på oss. Vad.. fint." Gulliga G. Och en tredje granne, söta farbrorn, ojade sig glatt och undrade vad vi nu hade hittat på. Ja, vad har vi hittat på egentligen?
 
Ska vi gå och bli tvåbarnföräldrar? Ja! Åh!

Inga kommentarer: