fredag 12 oktober 2012

Klockan halv fyra-sentimentalitet

Mitt i natten-vaken för första gången denna vecka. Men mysigt vaken. Jobbet löste sig häromdagen, tack suveräna chefen. Nu kan jag ta det lite lugnare.

Fylld av kärlek till G som ligger här bredvid. Vill nattprata men han behöver sova. Han drar ett lass utan knot och ja, jag tackar honom varje dag. Tackar och fräser (var är min stubin?) och kramar. Min kloka, älskade man, nästa helg har jag fixat hemlig barnvakt och jag vill överraska dig med något för oss. Restaurang och en film som DU vill se. Du hade rätt när du sa att du inte varit mitt i centrum sen dagarna med blindtarmen 2011. Du sa det med glada ögon och det älskar jag dig för. Jag säger ibland att om du var ett djur skulle du vara populär att avla på, du är så vänlig och klok. Snygg och trygg och lika mån om vår lilla familj som jag. Vilket bra team vi är, älskade du.

Snart är det morgon, och då kommer du gå upp med A. Om inte jag hinner först. Den här veckan har jag varit piggare än tidigare veckor, och tagit några morgnar och nattuppvak. Jag älskar dig för den kravlösa tacksamhet du visar då. Kanske ett resultat av våra tre sömnlösa år? Då när vi bestämde oss för att unna i stället för att roffa. Eller så är det bara så du är. Märk väl: utan att vara som en dumsnäll hund, om jag nu ska fortsätta med djurreferenserna.

Nu är klockan över fyra. Jag skulle kunna skriva så mycket mer. Men jag börjar bli trött, det måste jag utnyttja. Vi ses igen om några timmar. Tack för att jag får dela ditt liv. Jag älskar dig.

Inga kommentarer: