tisdag 14 februari 2012

Alex

Får länge länge sen kände jag en hund. Alex. Alex med betoning på A. Han var en i mina ögon enorm rottweilerhanne som drog mig och min bror i badbaljor över tomten. Mycket lydig. Han hade ett kommando som hette "hopp och lek". Vid "hopp och lek" blev Alex som förbytt, han skuttade och rullade och var helt galen och lycklig. Önskar att jag hade ett liknande kommado.

Efter att det där verkligen hände igår* känner jag mig lättad. Nu ska jag börja jobba mig tillbaka. Upp igen. Saknar mitt vanliga glada jag. Jag stannar hemma (läs: utomhus) den här veckan och siktar på att vara tillbaka på jobbet på måndag. Vikten av en stöttande chef: enorm. Tänk om chefen hade tjatat eller misstrott, då hade steget att komma tillbaka varit så svårt att ta. Nu har jag en chef som säger att det kan ordnas längre ledighet om jag behöver. Bara erbjudandet gör att jag är helt inställd på att det inte behövs. Blir helt tårögd av hennes mail.

Hopp och lek!


*Skönt förresten att det inte hände idag på hjärtedagen. Jag gillar alla hjärtans så mycket (och tänker inte ursäkta mig för det).

1 kommentar:

Saga sa...

Bra människor får bra chefer!
Alla kramar till dig idag.