torsdag 23 februari 2012

en annan skräck

"Sluta ögat!" sa A igår kväll och slog till sitt högra öga. "Jag ser två!". Det har hänt tidigare i veckan också, berättade G.

Jag blev rädd direkt. I min värld är dubbelseende så gott som alltid orsakat av någonting farligt. I den vanliga världen finns det många ofarliga anledningar till det, upplyste den vänliga sjuksköterskan om på sjukvårdsrådgivningen. Men det ska alltid tas på allvar när ett barn plötsligt ser dubbelt, sa hon också. Så efter några telefonsamtal har vi nu en remiss från bvc till ögonmottagningen. Moderns oro understruken, "kanske kan det gå snabbare då". Vårdgarantin säger max 1 månad.

Tänker igenom symtomen för hjärntumör. Kräkningar, ffa på morgonen, vinglighet, huvudvärk. Kramper, synproblem, pareser. Bara ett stämmer in. Rädslan bryr sig inte om det.

4 kommentarer:

Saga sa...

Håller tummarna!
(är det vänner till er?)

Och du, jag tror att ni säkert är insatta och allt, men jag hörde väldigt väl om akupunktur när man vill bli gravid...? Men det vet du säkert redan. Tänkte bara OM i fall att...

Hoppas du får en solig skön och bra helg!
Kram

Quercus sa...

Nej, det är vi. Usch usch.

Tack för akupunkturtipset. Har en tröskel där, bara. Vill inte känna mig/betraktas som.. desperat, typ? Det är jag inte (än ;) ).

//"mamma till A, gift med G"

Saga sa...

Uscha! Håller såklart alla tummar för lillplutt.
Tycker inte längtan och önskan om ngt som många behöver assistans med är desp, men förstår att tankar finns.
Min vän är i riktigt dåligt skick. Hennes asiatiska dr bad henne sträcka ut tungan, sen var problemområdena inringade och behandling påbörjades med nålar. Stor skillnad efter två ggr.
Hoppas på allt fint för er!

Jessica sa...

Har ni fått veta vad det var med ögat? Har det hänt igen?