måndag 6 februari 2012

föräldrakärleken

Ska man skriva det här? Först och främst: 1) jag anser mig vara en stabil person (med takt och ton). Måttfull och balanserad. 2) Man hinner tänka väldigt väldigt många tankar på en dag. Den här stack ut, så att säga. Ok:

Igår, när jag började blöda, kom jag på mig själv med att tänka på en kvinna som tittat länge mot min mage ett par timmar tidigare. Tänkte: Hjälp, tänk om hon är en häxa? Och häxade till mig ett missfall? Jag vet jag vet, det var inte klokt. Ungefär som när jag och min man, föräldrar sedan tre dagar, vågade oss utanför dörren till en park i närheten. Ett annat par kom joggande och både jag och G trodde att de skulle stjäla vårt barn.

Det är långa timmar tills på torsdag eftermiddag. Jag kommer få besked på jobbet. Om det inte går åt helvete tidigare. Tack och lov för klokaste kollegorna i stada.

Tänk om det går bra.

Inga kommentarer: