lördag 11 februari 2012

ont

Det liksom skär i magen, gör ont ont ont. Har börjat blöda lite grand. Slits mellan att vilja hoppa hopprep på hälarna och att bara ligga helt stilla i sängen. Vill att det ska komma mer, vara över snabbt. Snabbt. Det här känns som det segaste missfallet i historien. Sörjer drömmen, men vill få chansen att plantera en ny.

Jag analyserar mina känslor, verkar följa mallen till punkt och pricka. Chock, reaktion, bearbetning och nyorientering. Jag tror att jag befinner mig i slutet av reaktion och början av bearbetning. Min ha koll-roll börjar skymta. Ljuset i tunneln.

Ikväll äter vi hemmapizza, potentiellt listeriafylld parmaskinka och opastöriserad fin-ost. Till det minst två Alvedon, ett eller flera glas Konsum-Äppeldryck med ciderkaraktär, 0% alkohol*, samt förhoppningsvis även ett avklarat missfall. Helst mellan klockan 19.30 och kl 20:00, efter att A somnat men innan melodifestivalen. Nåt kan vi väl få bestämma i det här.


*Ingen alkohol förrän jag känner mig färdig med det här. Inte för att jag oroar mig för/hoppas på eventuella oupptäckta pyren, är realistisk idag. Jag tror på att klara kriser med ögonen öppna. Nästa glas vin, när det än blir, ska jag kunna njuta av.

Inga kommentarer: